Annika in The USA

Annika in The USA

keskiviikko 7. elokuuta 2013

See you after 10 months

image
image
image
image

Viimeset päivät Suomessa on mennyt rennosti chillaillen parhaiden kavereiden ja perheen kanssa. Mieli on edelleen aika rauhallinen. Pakkaukset on valmiina ja tuntuu valmiilta. Tuntuu, että oon valmis vaihtovuoteen ja Amerikkaan. Kaikki täällä on hyvin ja voin levollisin mielin jättää Suomen. Kyllä se on täällä vielä kymmenenkin kuukauden päästä.
Aamuyöstä lähetään kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Oon ilonen, että mun parhaat kaverit on tänään olleet mun seurana. Ilman niitä en olisi saanut eilen pakattua, ei mun hermot olis pysyneet tänkään vertaa kasassa enkä olisi saanut näin ihanaa viimeistä iltaa Suomessa. Nyt jatketaan chillailua täällä ja mie jään odottelemaan (kauhulla) H-hetkeä.

Joskus on lähdettävä kauas, vaikka kaikki olisikin hyvin,
Joskus on mentävä, ei suinkaan juostava karkuun
Joskus tulee hetkiä, joissa tunteet riitelee,
Joskus kuitenkin vain tietää, mikä on oikein
Joskus elämä vie eri suuntiin,
Joskus palataan samalle tielle
Joskus joutuu sanomaan hyvästit,
Joskus tulee kuitenkin taas päivä, jolloin tapaamme jälleen
Joskus elämä on vaikeaa,
Joskus se on samaa aikaa niin upeaa

Upeaa se on nyt, sillä olen lähdössä tekemään pitkäaikaisesta haavestani totta. Vihdoin voin sanoa, että tänään on se päivä. En ole ikinä ollut mistään näin varma, onnellinen ja innostunut, mutta samaan aikaan mieli on haikea ja jopa surullinen. On vaikeaa jättää kaikki rakkaat, mutta kun mun on vaan mentävä. Haluan, että mun perhe, parhaat ystävät ja kaverit tietää, että olette mun ajatuksissa, vaikka välimatka venyy Atlantin kokoiseksi. Mulla on maailman parhaimmat ystävät, jotka on ihanimpia, hulluimpia ja yksinkertaisesti niin käsittämättömän mahtavia tyyppejä. Työ ootte ollut mun vieressä hetkinä, jolloin en oo jaksanut, jolloin oon tarvinnut olkapäätä ja silloin, kun ei ollakaan kotiin ominavuin päästy. Ootte nolanneet mut monen monetuiset kerrat, saaneet mut nauramaan niin, että vatsalihaksissa tuntuu ja hymyilemään kuin hullu. Vaikka myö ei nyt nähdäkään melkein vuoteen, tiiän, että työ ootatte ja sitten voidaan taas sekoilla yhdessä. Lupaan, että tuutte kuulemaan musta Amerikoistakin asti, skypetellään, watsappaillaan, facebookkaillaan ja lähetän mie teille paketin jos toisenkin. I love you all so much. Mun perhettä mulla tulee myös todella kova ikävä, kaikesta huolimatta. Riidellään ja huudetaan toisillemme, mutta kai se on vain meidän tapa näyttää, kuinka paljon rakastetaan toisiamme. Ja onhan meillä välillä ihan hauskaakin. Mun iskä on maailman hupsuin äijä ja se on myös yksinkertaisesti maailman parhain isä. Se antaa mulle viimeiset rahansa ja hakee mut aamuyöllä rilluttelemasta. Iskä on kaikkien kaveri, joka bilettää teinien mukana, paistaa makkaraa ja saunoo kovemmissa löylyissä kuin muitten isit ja samaan aikaan se on niin kultainen "vanha" mies. Ja mun äiti on hyvä tyyppi, vaikka se välillä vähän tiukkis onkin ja äitin päteminen rasittaa (hehe). Loppujen lopuksi, kuinka monen äiti antaa pitää megabileet, passaa mua ja mun kavereita viikonloppuisin, valvoo öisin oottaen mua kotiin tai juoksee ympäri Suomea ettimässä mulle ja mun siskolle joululahjoja? Enkä tiedä toista, joka tekee läheskään yhtä hyvää ruokaa. Äiti ja mie kinastellaan usein, mutta myö välitetään toisistamme, todella paljon. Jenna, mun pikkusisko, söpö, ihana, rasittava, äänekäs, nokkava, kaunis, hölmö ja niin ainutlaatuinen - mun maailman coolein pikkusisko. Mulla tulee ihan tajuton ikävä sitä. Mie tiedän, että se pärjää, koska sillä tytöllä on asennetta! En vois olla onnellisempi, että se on just mun pikkusisko. Jenna, mie olen suunnattoman ylpeä susta!
Mun vanhemmille ja isovanhemmille jään suureen kiitollisuudenvelkaan, kun he mulle tän vaihtovuoden mahdollistivat. Kiitos, kun ootte venyttäneet penniä ja antaneet mulle parhaimman 18v. lahjan, näin kuukausia etukäteen. Kiitti isi varsinkin, kun luovuit haaveesta ostaa uuden veneen mun vaihtovuoden takia ja sovinnolla ajelet sillä vanhalla! ;) Ja vaikka mulla ja mun isovanhemmilla on kuudenkymmenen vuoden ikäero, hengaan niillä enemmän kuin mieluusti. Mulla tulee niin ikävä mamman ruokia ja papan kanssa käytyjä väittelyitä maailmanmenoon liittyen. Mie kunnioitan mun isovanhempiani hirveästi ja tuun kaipaamaan heitä niin paljon.

I love you all and I'll miss you, but everything will be okay. Let's say "see you later" instead of "goodbye" 'cause I'll be right back.

Ensimmäiset itkut on jo itketty ja pelkäänpä kyyneliä valuvan vielä paljon..

image
Tää kuva mun Facebook-seinällä pisti pillittämään.. I'm gonna miss these girls so much <3

Rakkaudella ja kaipauksella:
Annika, Exploriuksen vaihto-oppilas vuosimallia 2013-2014

image
Maanantain fiiliksiä, silloin vielä hymyilytti..

 Seuraavaksi päivittelen jostain muualta kuin Suomen maalta. Amerikka, täältä mie tuun! Muistutan, että mun reissua voi seurata myös Instagramissa, jossa mut löytää nimellä 

@annikajuuliaa

7 kommenttia:

Mustetahratesti kirjoitti...

Turvallista matkaa ja mukavaa vaihtovuotta :) Innolla odotan seuraavaa blogimerkintää ja kuvia Jenkkilästä :)

Anonyymi kirjoitti...

Oi kun kirjotit kauniisti! :) Ihanaa vaihtovuotta sulle! <3

Stina kirjoitti...

Olipa kauniisti kirjotettu, pisti iahn itkuks täällä vaikken sua ees tunne ku nään muutenki omia kavereita, sukulaisia ja erityisesti iskää ja äitiä niin harvoin jo täällä suomessakin. Tsempit lähtöö!

Nora Fromholdt kirjoitti...

Pidä ihana vaihtovuosi :)
Ite oon lähdössä Michiganiin
http://blondincoctail.blogspot.fi/

Jenni kirjoitti...

tsemppiä tositosi paljon vaihtovuoteen! sulla on tosi ihana blogi vaikka vasta aika uusi lukija oonki :) muista kirjotella paljon jenkeistä haha :D

Jenni kirjoitti...

tsemppiä tositosi paljon vaihtovuoteen! sulla on tosi ihana blogi vaikka vasta aika uusi lukija oonki :) muista kirjotella paljon jenkeistä haha :D

Annika kirjoitti...

Mustetahratesti: Kiitos paljon! Matka menikin hyvin ja turvallisesti :) huomenna postausta New Yorkista!;D

Anonyymi: Kiitos paljon!<3

Stina: Vooi sua:') Kiitos paljon!

Nora Fromholdt: Oi, Michigan kuului mun lemppariosavaltioihin! Sitä samaa sulle!:)

Jenni: Kiitos kiitos tosi paljon!:):) Muistan niin paljon kun pystyn!;D