Annika in The USA

Annika in The USA

maanantai 12. elokuuta 2013

Here I am in SLC

Täällä sitä ollaan, ehjänä ja hyvinvoivana Utahissa, mun uudessa kodissa.

Hostien tapaaminen oli varmaan mun yks elämäni parhaista hetkistä. Lennettiin Annukan kanssa ensin Phoenixiin ja siitä Salt Lake Cityyn. Jännitettiin niin paljon tota matkaa, mutta hyvinhän se sujui. Mietittiin siinä terminaalista tullessa miltä näytetään ja näin edes päin, enkä ehtinyt edes kissaa sanoa, kun mun host dad, mum ja Riley seisoi mun edessä! Lentoajoissa oli tullut jotain sekaannuksia, mitä host veljeni Brady lähti selvittelemään ja sen takia hän tuli siihen minuuttia pari myöhemmin. Noi laput on niin hienoja! :)


Lentokentältä käytiin host dadin työpaikalla ja kiertelemässä sekä syömässä. Kaikki muut otti jotain epäterveellistä, kuten hamppareita, mutta mie otin salaatin, kun New Yorkin pizzojen ja hodareitten jälkeen teki oikeasti mieli jotain terveellisempää :D
Myö asutaan melko lähellä keskustaa, varmaan 5-10km päässä korkeintaan, mutten osaa oikein arvioida. Ei tossa matkalla kuitenkaan mitään mettää tai tyhjää ollut missään vaiheessa. Kun tultiin kotiin, autotallin ovessa oli "Tervetuloa kotiin Annika"-kyltti. Se oli aivan ihana!! Sitten hostit näytti mulle taloa ja mun huoneeseen tullessa en voinut kuin ihastella! Sen lisäksi, että mun perhe on tehnyt mun huoneesta tajuttoman upeen, ne oli laittanut yöpöydälle mun Suomiperheen kuvan ja seinälle koirani Mikin kuvan :') Tonkin jälkeen yllätykset vaan jatkuivat. Perhehuoneeseen, alakerran "oleiluhuoneeseen" tullessa meinasi mulle tulla tippa linssiin, kun seinälle oli ripustettu muiden lasten kuvien viereen mun 1-vuotiskuva! Mun Jenkkiperhe on niin ihana! <3 Ekana iltana yhteisen illallisen jälkeen (mikä oli muuten tosi hyvää host momin tekemää kanasalaattia!) lähdettiin Rileyn kanssa moikkaamaan hänen kavereitaan ja sanotaanko vaikka näin, niin odotin aika paljon muuta kuin tällaista Utahista :D enköhän mie täällä viihdy hyvin seuraavat kymmenen kuukautta!


Musta tuntuu jo nyt tosi kotosalta täällä. Siskon kanssa tullaan paremmin kuin hyvin juttuun ja host veli on ihan mahtava. Brady on todella hauska ja tuntui kivalta, kun hän ekana iltana lähtiessään huusi ovelta "heippa pikkusiskot". Vanhemmat on myös tosi ihania ja koirat Arnie, Lucy ja Ziggy on vallattoman suloisia. Arniesta on ainakin tullut jo ihan mun kaveri kun koko ajan tulee sylkkyyn, kun nää muut vähän vielä ujostelee mua. Köllöteltiin myö kyllä Arnien ja Lucyn kanssa mun sängyllä muiden ollessa kirkossa, ja Ziggykin uskaltautui sängyn alle hengaamaan meidän kanssa.


Annoin myös ekana iltana tuliaiset hosteille. Kovasti tykkäsivät niistä, vaikka sanoivat, ettei mun olisi tarvinnut mitään tuoda. Salmiakkiakin he maistoivat ja ihmeekseni host mom sanoi sen olevan hyvää ja velikin totesi sen olevan ihan okei. Host dad ei oikein tykännyt, kun se jäi hampaisiin kiinni ja siskon ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun hän salmiakin suuhun pisti.

Mulla menee täällä todella hyvin, enkä voisi olla onnellisempi, että oon just Utahissa ja tässä perheessä. Salt Lake City on ehkä hienoin kaupunki, missä oon ollut! Noi vuoret, jotka ympäröi tätä kaunista kaupunkia, on ihan tosi upeet. Salt Laken keskusta on sopivan suuri, muttei ollenkaan ahdistavan iso. Tykkään Salt Lakesta paljon enemmän kuin esim. NYC:istä vaikka tykkäsin kyllä siitäkin. Oon rakastunut jo nyt tähän kaupunkiin, vaikken ole edes pahemmin kierrellyt täällä! Ja perhettäni en voisi tarpeeksi ylistää. Nää on niin avoimia ja ihania ihmisiä. Tullaan jo nyt tosi hyvin juttuun ja mikä parasta, ollaan puhuttu tosi paljon kaikesta, vaikka vasta tänne tulin. Tää talo tuntuu jo nyt kodilta ja hostit perheeltä.

Mun huone on niin hieno!! Ja rakastan mun sänkyy! / My new room! I love it and espeacially my bed!

Ainiin siskohan tosiaan järjesti jo mulle treffitkin, että nopeaa toimintaa täällä! :D
Kunhan tästä arki lähtee rullaamaan, tuun päivittelemään kuulumisia ja meinasin myös tehdä postauksen Salt Lake Citystä, kun meinattiin Rileyn kanssa lähteä kuvailemaan vähän tätä kaupunkia. Voin kertoa, että on aivan huikean näkoistä!

Kuulumispostauksia siis tulee varmasti, mutta onko kellään mitään postausehdotuksia? Toivepostauksia otetaan vastaan! :)


Finally I'm here in SLC! My host family is the best. I already love them and Salt Lake City! This is so awesome. I couldn't be happier!

26 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Koska sun koulu alkaa siel ?:)

Anonyymi kirjoitti...

vaikuttaa tosi ihanalta toi perhe!! :)
onko tullu kertaakaan kielimuuri vastaan?

Anonyymi kirjoitti...

Niin paras blogi! Toivottavasti jatkat kirjottelua yhtä ahkeraan kun tähän mennessä, vaikka siellä varmasti onkin paljon kaikkea muuta tekemistä. Mutta varmaan sulle itsellekin kiva että voit sitten jälkeen päin lueskella mitä kaikkea siellä ehtikään tapahtua. :)
Vaikutat niin mukavalta tytöltä ja olen tosi ilonen sun puolesta kun pääsit noin huippuun perheeseen! Uskon että sun vuodesta tulee ihan mieletön!

Tuli muuten mieleen että oletko sä tän sun hostperheen ensimmäinen vaihtari? Ja oletko kysyny miksi he päätti ylipäänsä ottaa vaihto-oppilaan? :)

- Jenni

Ella kirjoitti...

Ää ihana perhe sulla! Tuli niin hyvä mieli kaikkii noit kuvia kattoessa :) Tiiätkö onks noilla ollu aiemminki suomalaisia vaihtareita/vaihtareita ylipäätään? :)

Anonyymi kirjoitti...

Wouu miten upeelta vaikuttaa! :) ja hei voisitko ottaa kuvia sieltä talosta muualtakin? Sä saat varmaan tosi nopeesti sielä kavereita! Onks se riley siis sun hostsisko? Ja sit kun oot käyny koulussa niin kerro sieltä kaikkee! Ja muista kysella niiltä siellä et mitä ne tietää suomesta yms. :D

Hannele kirjoitti...

Ai että sun perhe vaikuttaa niin mukavalta siellä! :) Oon seuraillu sun blogia jo pitkän aikaa, kirjotat vaa jotenkin niin hyvin ja oot supernätti :)

Elisa kirjoitti...

Eikä kui ihana toi perhe ja noi kyltit ja niide yllätykset oh!! :') Ja ihan super kiva toi huone!! :)

Mikaela kirjoitti...

Sun host-perhe vaikuttaa tosi ihanalta!:)

Hannele kirjoitti...

Ai että sun perhe vaikuttaa todella mukavalta! :) oon seuraillu sun blogia jo pitkän aikaa, kirjotat kyllä vaa jotenkin niin hyvin ja oot supernätti (:

Inka Mielikainen kirjoitti...

Me ollaan samassa kaupungissa! :) Mulla tosin lähtö vasta 19.8 ja perheeseen 22.8. Missä koulussa sä oot?

Anonyymi kirjoitti...

Kuvaa video postaus jossa höpöttelet jotain englanniks ja sit vuoden lopussa kuvaat saman laisen! Olis meinaan kiva kuulla et miten sun englanti on kehittyny vuodessa :D

Jaakkox kirjoitti...

Tee videopostaus missä esittelet sitä taloo ja sitä kaupunkii ja sillai :D:D

Anonyymi kirjoitti...

Oi vitsi sun hostperhe vaikuttaa ihan sairaan kivalta, sul kävi kyl tosi tuuri! :D

Laura kirjoitti...

Kaikki mitä oot kirjottanu kuulostaa niin upeelta! Mä en ite enää malttais millää oottaa et mä pääsisin jo lähtee. :)
Mut hei, sitte ku sun koulu alkaa, nii olis kiva jos postaisit siitä. Niinko et millanen se on,miten ihmiset suhun reagoi jne. :)

Annika kirjoitti...

1. Anonyymi: Mun koulu alkaa ensi viikon keskiviikkona 21.8 :)

2. Anonyymi: En ois voinu ihanampaa perhettä saadakaan, I already love them!:) Noh, enkku sujuu kyllä tosi hyvin ja varsinkin, kun vähän keskittyy, ei mulla ole oikeastaan mitään ongelmia. Nää kyllä kehuu mun englantia tosi paljon, mutta kyllä mulla välillä menee jotain ohi tai en osaa selittää kaikkia sanoja, kuten meillä tuli pientä ongelmaa host momin kanssa, kun puhuttiin mun koulujutuistam kun en tiennyt mitään sanoja:D host isän puheesta en saa aina selvää, kun se vähän silleen mongertaa, mutta ei kuulemma aina nääkään ymmärrä sitä! xD

Jenni: Kiitos ihanasta kommentista! <3 Kyllä mie uskon, että mulla on aikaa kirjoitteluun, kun kirjoitan tekstit ja laitan kuvat eri aikoina, niin ei oikeastaan postauksen tekemiseen kauaa edes mene yhdellä kertaa :) Ja joo oon siis mun perheen ensimmäinen vaihtari. Ne sanoi joskus, että halusivat ottaa vaihtarin, kun heidän ystäväperheilläkin oli hyviä kokemuksia ja jotain sellaista, nää on aika kokeilunhaluisia ihmisiä :p Ja host äiti rakastaa äitinä olemista, niin kai se sitten halusi vielä yhden lapsen huolehdittavaksi haha :)

Ella: Sanos muuta! <3 Ei oo ollu, mie oon niitten eka vaihtari :) jos tota autotallissa ollutta kylttiä ihmettelit niin ne oli kattonut sen netistä!:p

3. Anonyymi: Kaikki täällä on kyllä niin upeeta!:) Voin kysyä hosteilta jos saisin ottaa heidän talostaan kuvia. Uskon, että se onnistuu. Kunhan koulun pääsen aloittamaan, teen siitä aika varmasti postauksia!:p Kuten eroja suomalaiseen kouluun etc. Ja kyselen ihan varmasti Suomesta! jo nyt oon yrittänyt siskon kavereilta kysellä ja naapureilta haha. Tostahan saisi varmaan ihan postauksen, mitä ihmiset täällä Suomesta luulee haha. Riley on siis mun host sisko, joskus häntä kutsutaan myös Ririksi :) Ja Brady on mun host veli ja sitten mulla on vielä yks host sisko Annika, mutta se asuu Alaskassa.

Hannele: Kiitos, niin kiva kuulla, että tykkäät! :)<3 mun perhe on kyllä niin paras!

Elisa: Sanos muuta!! Olin ihan monttu auki, kui ne keksi kaikkee tälläst ihanaa!:)<3

Mikaela: No niimpä!!:)

Inka Mielikainen: Utahiin tulee kyllä paljon vaihtareita!:) Oon Highland Highschoolissa.

4. Anonyymi: Toi olis kyllä hyvä idea, mutten tiiä osaisinko yksin höpötellä suomeksi saati sitten englanniksi :D mietin, että jos saisin host siskon tai/ja host veljen höpöttelemään kanssani, ehkä sitten. Hyvä ehdotus kyllä!:)

Jaakkox: Teen esittelypostauksen talosta ja kaupungista ainakin kuvilla, mutta katsotaan jos innostuisin videoimaankin!:p

5. Anonyymi: Äläs, nää on kyllä niin huippuja! <3

Laura: Tää on kyllä niin upeeta täällä!:) Ja voin tehä tollasen postauksen :p Lähtöpäivä tulee aiemmin kuin osaat odottaakaan, ainakin mulla kävi niin!:D

fannilotta kirjoitti...

ääää apua siä sit vaa oot siellä!! hurjaa, nyt kaduttaa etten lähteny, haha! pus annika<3

laura kirjoitti...

oot kyllä ihanan perheen varmasti ansainnukki :)! vaikutat jotenki nii ihanalta ja positiiviselta ihmiseltä :). alusta asti oon tätä sun vaihtariblogia seurannu ja innolla jään oottaan jatkoa ;)

Annika kirjoitti...

fannilotta: Äläs, tää on nii epätodellista!!!:D Sunki ois pitän lähtee!! Pusui sinneki <3

laura: Voi ei, oot ihana!! Mul tuli hirveen hyvä mieli ku luin ton sun kommentin <3

Anonyymi kirjoitti...

Tee videopostaus , vaikka my day video tai jostaa päivän kuulumisist :)

Anonyymi kirjoitti...

Siis ihan sairaan ihanalta vaikuttaa sun perhe!!! Mielettömän upeen vastaanoton ne oli järjestäny sulle, awww kuin ne oli nähny paljon vaivaa! :) Oot onnekas!

Annika kirjoitti...

1. Anonyymi: Joo pitää kattoa miten sellanen onnistuisi!:p en osaa nimittäin editoida videoita jne xD mut katsellaan!

2. Anonyymi: Sanos muuta!! Mun perhe on tositosi ihana!:) ei ois voinu parempaa toivoo <3

sofi kirjoitti...

Voi että minkä kuulosta!! Oon niin ilonen että tykkäät Utahista ja et perhekin on noin mahti :) Kaipaan Utahin ihania vuoria niiiin paljon, kun se aurinko laskee ja nousee vuorten taakse, voi että! Nauti nyt oikeen kunnolla tyttö :)

Annika kirjoitti...

Sofi: Tää kaikki on täällä kivempaa ku osasin oottaakaa ja ei oo kyllä vaikee nauttia!:) Noi vuoret on niin upeet!

Anonyymi kirjoitti...

Vitun hyvännäkönen host veli sulla!! Minkä ikänen?;)

Anonyymi kirjoitti...

Kuulostaa unelmaperheeltä !!

Annika kirjoitti...

1. Anonyymi: Haha, Brady on 24 vuotias :D

2. Anonyymi: Nää on niin unelmaperhe että en voi ees uskoa kui ihanaa perheesee päädyin! <3