Annika in The USA

Annika in The USA

maanantai 1. huhtikuuta 2013

Challenge

Hello!

Eli sain tällaisen haasteen Sannalta, thanks! :)

Tää haaste on nyt silleen ihan kiva, kun joku kysyi kysymyspostausta, jossa lukijat voisi kysellä jotain musta ja vaihtarijutuista, niin tässä nyt tulee ainakin jotenkin esiteltyä itseni lukijoille, jotka eivät mua tunne.

Ohjeet:

Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, jolla on alle 200 lukijaa.

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.

3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.

4. Heidän pitää valita 11 bloggaaja, jolla on alle 200 lukijaa.

5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

6. Ei takaisin haastamista!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

11 asiaa itsestäni:

1. Mun perheeseen kuuluu äitin ja iskän lisäksi 13 vuotias pikkusisko, joka on mulle tosi rakas, tärkein ihminen maailmassa ♥ Meillä on myös pitkäkarvainen collie nimeltä Miki.




2. Ystävät on mulle tosi tärkeitä, ne on tuki ja turva ja voisin sanoa tekeväni mitä vain niiden eteen. Joskus poden huonoa omaatuntoa siitä, etten ole tarpeeksi hyvä ystävä mun kavereille tai sano ja tee aina niinkuin pitäisi. 

3. Tykkään tanssimisesta ihan tosi paljon. Harrastinkin kilpatanssia monta vuotta, mutta lopetin sen kiinnostuksen puutteen takia. Nyt olisi kyllä tosi kiva aloittaa joku tanssi. Ehkä sitten Jenkeissä ;) 

4. Kielten osaaminen on mun mielestä yks tärkein taito ja arvostan tosi paljon ihmisiä, jotka puhuu monia kieliä. Tällä hetkellä opiskelen pakollisten englannin ja ruotsin lisäksi saksaa ja venäjää, ja olisi tosi hienoa, että ainakin tota saksaa osaisin jonain päivänä sujuvasti. Lisäksi haluaisin opiskella myös espanjaa, mutta se jää sitten lukion tokalle luokalle. Mulle on myös tärkeää, että jos joskus lapsia saan, että heistä tulisi ainakin kaksikielisiä. Oon jopa katkera omille vanhemmilleni, ettei mua olla laitettu englannin- tai ruotsinkielisiin tarhoihin tai kouluihin :D

5. Inhoan kirjojen lukemista. Oon varmaan maailman huonoin lukemaan kirjoja, niin romaaneja kuin koulukirjojakin. Koko yläasteen aikana luin yhden ainoan kirjan melkein kokonaan. Muuten oikeastaan kaikki koulutöitä varten luettavat kirjat on menneet sillä periaatteella, että luen takakannen, selaan vähän kirjaa ja luen netistä juttuja. No, on tälläkin tyylillä hyviä numeroita tullut kaiken maailman kirjaesitelmistä sun muista :D En jaksa lukea pakon edessä, saatika sitten vapaaehtoisesti. Oon ehkä vähän kateellinen niille, jotka tykkää lukemisesta. Oishan se varmasti hyödyllistä, mutta kun ei vaan nappaa. Tähän samaan syssyyn voisin todeta, että myös mun kokeisiin lukeminen on melko olematonta. Selailen kirjaa, teen joitain muistiinpanoja, mutta harvemmin sen syvemmin perehdyn koealueeseen. En esimerkiksi ole ala-asteen jälkeen lukenut kertaakaan koko koealuetta. No, on tämäkin toiminut tähän asti.



6. Rakastan lapsia. Tykkään aina leikkiä kaiken ikäisten lapsien kanssa ja suunnilleen aina, kun näen pienen lapsen, on pakko jäädä taivastelemaan kuinka ihana tuo pikkunen onkaan. Luen myöskin valehtelematta montaa kymmentä eri ikäisen äidin blogia. Mun kavereiden mielestä tämä on outoa xD Musta olisi myös hirveän kiva vahtia lapsia, harmi kun tuttavapiirissä ei paljoa ole lapsia, jotka tarvitsisivat lapsenvahtia. Yks mun elämän parhaista muistoista oli, kun olin pari päivää TET:issä yhdessä tarhassa ja siellä oli kyllä niin ihana hoitaa ja leikkiä niiden ihanien muksujen kanssa! 

7. Mulla on palava halu maailmalle. Haluan älyttömän paljon nähdä maailmaa ja matkustella. Meidän perhe ei oo ollut kovin intohimoinen ulkomaanmatkaaja, ollaan käyty kerran Kyproksella, Norjassa ja Kreetalla ja pari kertaa Ruotsissa ja Virossa. Mun vanhemmat tykkää enemmän matkustella enemmän ympäri Suomea ja se onkin ollut ihan kivaa, mutta nyt Suomi alkaa olla aika nähty.. Haluan matkustaa sen Amerikan lisäksi ainakin Saksaan, Etelä-Amerikkaan ja kierrellä Etelä-Eurooppaa. Haaveena olisi myös asua ulkomailla, joka onneksi toteutuu nyt syksyllä.

8. Oon tosi kova suunnittelemaan. Yritän nauttia juuri tästä hetkestä, mutta mulla on pakkomielle suunnitella koko ajan kaikkea ja haluun jollain tavalla hallita tulevaa. Sunnittelen mun elämää jatkuvasti ja nytkin mulla on suunnilleen kymmeneksi vuodeksi eteen päin suunnitelmia xD Myöskin, jos lähdetään jonnekin reissuun kavereitten kanssa, mun on pakko kontrolloida kaikkea ja saan hirveesti stressiä, jos en oo tehnyt tarkkaa suunnitelmaa esimerkiksi aikatauluista. Mun kaverit on vaan, että asiat menee niinkuin menee ja mie vaan hössötän, ärsyttävää tiedän :D



9. Vaikka Kotka ei nyt mikään metropoli olekaan, niin olen todellakin kaupunkilainen, niin kaupunkilainen kuin voi olla. Joo, en nyt itseäni diivaksi mieltäisi, että kyllä yö tai pari mökillä tai teltassa onnistuu, mutta esim. asuminen maalla ei kyllä tulisi kuuloonkaan mun kohdallani! Meijän kesämökillä tuolla Kotkan läheisessä saaristossa mua käy ahistaa se, että ollaan ns. keskellä ei mitään. Sinne on hankittu (varmaankin mua varten :D) pari telkkaria ja konekin on mukana, mutta silti mie en viihdy siellä ollenkaan. Hyttyset ärsyttää, metsä käy ketuttamaan ja kaikki ne luonnonäänet, niin tylsää! Toivon siis kovasti, että sijoittuisin johonkin kohtuullisen kokoiseen kaupunkiin, sillä maalaiselämään vois olla vähän tottumista mulla!xD

10. Oon kännykkäriippuvainen. Mun kaverit sanoo, että oon naimissa mun puhelimen kanssa. Tätä en myönnä, mutta sen kyllä, että oon lievästi sanottuna aika kiinni mun puhelimessa. Yks päivä, kun unohdin kännykän kotiin ja mulla oli silloin neljä tuntia koulua ja silti valitin vaan koko ajan sitä, että tarvitsisin puhelimen. Myös akun loppuminen on vähintään pienoinen maailmanloppu. Hehheh, koittakaa kestää mua.

11. Ja sitten viimeinen. En nyt keksi mitään super hienoa, joten sanotaan nyt vaikka, että oon perusluonteeltani tosi laiska. Siis hoidan kyllä kaiken, minkä täytyy, mutta aina vasta sitten kun on pakko. Teen aina kaikkeni, että pääsisin mahdollisimman helpolla :D Mun perhe tietää tän varsinkin, multa on turha pyytää, että tyhjentäisitkö astianpesukoneen. Siinä voi mennä päiviä xD Kokeisiin luku, kuten aiemmin mainitsin, on melko olematonta ihan vain mun laiskuudenkin takia. Tähän päivään asti en ole pahemmin tästä kärsinyt, mulla on käynyt hyvä tuuri ja saan melko helpolla hyviä numeroita.. Aamuisin olen myöskin hyvin laiska ja kouluun lähteminen on tuskaa. No, jotta kouluun valmistautuminen vähän helpottuisi, mulla on ripsienpidennykset, jotta ei tarvitsisi meikkaamiseen niin kauan käyttää aikaa!:D Näppärää, eikö?

Sannan kysymykset:

1. Viihdytkö koulussa? Ja sun lemppari aineet?
Joo, siis kyllä mie viihdyn, vaikka aina ei jaksaisikaan sitä yhtään. Koulussa kuitenkin näkee kavereita ja kyllä siellä joskus on ihan mielenkiintoisia tehtäviäkin. Lemppariaine on ehdottomasti äidinkieli. Lisäksi tykkään enkusta ja saksasta sekä hissasta ja ussasta.

2. Mistä juhlapyhästä tykkäät kaikken eniten, miksi?
Tykkään varmasti eniten joulusta, melko perinteinen vastaus. Rakastan sitä rauhaa, joka silloin vallitsee. On ihana viettää aikaa rakkaiden ihmisten kanssa, syödä yhdessä ja tietenkin antaa ja saada niitä lahjoja. Mun mielestä on hauskaa miettiä tarkkaan joululahjoja kullekin läheiselle ennen joulua ja sitten jouluna nähdä lahjansaajan iloinen reaktio, kun lahja on ollut mieleinen. Ja tietenkin tykkään joulusta myös siksi, kun silloin syödään paljon hyviä ruokia! 

3. Kolme maata minne haluaisit lomalle?
No, kolme on kyllä tosi vähäinen määrä, kun haluaisin vaikka ja minne, mutta sanotaan nyt vaikka Saksa, Argentiina ja Italia.


4. Mitä TV-ohjelmia seuraat?
En oikein jaksa seurata tarkasti muita kuin Salkkareita ja Uusi päivää, kun se tulee Salkkareitten perään. Nykyään jää näittenkin sarjojen jaksoja aika paljon välistä, kun huitelen aina tohon aikaan ties missä!


5. Mitä pelkäät?
 Aika klassinen vastaus, mutta pelkään eniten menettämistä. Pelkään, että joku läheiseni kuolee tai sairastuu tai menetän jonkun jollain toisella tavoin. Välien katkeaminen on myös hirveää ja sellaista on tapahtunut liian monta kertaa, joten pelkään myös sitä.

6. Minkä ammatin haluat isona, miksi?
Haluan asianajajaksi. Tai ainakin suunnitteilla on lähteä lukion jälkeen opiskelemaan oikeustiedettä. Joo, asianajajalla on ihan hyvä palkka, mutta se ei ole ainoa syy, miksi sitä työtä haluaisin tehdä. Maailmassa on paljon epäoikeudenmukaisuutta ja asianajajan tehtävä nimenomaan on taistella oikeuden puolesta. Minua myös kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat. Asianajajan lisäksi kiinnostaisi esimerkiksi toimittajan työ. Tykkään tosi paljon kirjoittamisesta, mutta toisaalta toimittajaksi voisi olla aika vaikea päästä. Asianajajalla on kuitenkin tarjolla monenlaisia töitä ja työllistymismahdollisuus on suuri, joten ehkä siihen kuitenkin päädyn.

7. Menetkö kesällä festareille?
Menen! Ainakin Summer up:iin, jossa olen kahtena viimekin vuonna ollut. Oon myös menossa Kotkan meripäiville, mutten niinkään kuuntelemaan mitään musiikkia sinne areenalle.


8. Kuka on idolisi?
Jouduin vähän aikaan miettimään, mutta sanon, että Chris Medina. Laulajana hän on aivan omaa luokkaansa ja Medinan biisit ovat huippuja! What are words on mun lempibiisi. En kuitenkaan sano Medinaa idolikseni laulutaitojen takia, vaan sen, että hän on mielettömän upea ihminen. Hienompaa ihmistä on vaikea etsiä. Jokainen, jota kiinnostaa, voi lukea miehen tarinan Googlesta. Mua ainakin kävi itkettää, kun sen ekan kerran luin.

9. Mitä odotat eniten?
Tähän ei oo vaikea vastata ;) Tällä hetkellä odotan eniten sijoitustietojen saamista ja sitten myös lähtöä, joka VIHDOINKIN koittaa syksyllä!


10. Oletko hakenut/saanut kesätöitä?
Oon hakenut vaikka ja mitä, mutta mitään varmuutta ei vielä ole, että saanko kesätöitä.


11. Millaista elämäsi on 10 vuoden päästä?
Lyhyesti sanottuna toivon, että olen onnellinen. Opiskelen varmaan vielä yliopistossa, asun omassa asunnossa ja matkustelen. 



Mun 11 kysymystä:

1. Millaista kesää 2013 odotat?
2. Mikä oli onnellisin hetki elämässäsi?
3. Mitkä ovat kolme lempipaikkaasi ja miksi?
4. Ketkä ovat elämäsi tärkeimmät ihmiset?
5. Jos sinulla olisi rajattomasti rahaa, minne matkustaisit?
6. Miksi kirjoitat blogia?
7. Mitä instrumentteja osaat soittaa?
8. Mitä ilman et voisi elää?
9. Mitkä kolme esinettä ottaisit mukaan autiolle saarelle?
10. Mitä toivoisit, jos saisit toivoa ihan mitä vain?
11. Tykkäätkö tehdä näitä haasteita?

Vastasin nyt aika pitkästi, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka jaksoi lukea kokonaan. No, jäävätpähän 16 vuotiaan Annikan ajatukset kirjoitettuna talteen tulevaisuuden varalle :) Tän voisi tehdä vaikka vuoden päästä uudelleen ja verrata, kuinka paljon on mietteet muuttuneet!

Ja haastan: Kartsun Miran Saaran Metten Jennin Idan Saran

Mie en nyt keksinyt yhtätoista, vaikka kuinka yritän miettiä! Sori, jos jotkut haastamani on tän jo tehneet. Suurin osa mun lukemistani blogeistani on joko tehnyt tän haasteen jo, tai sitten niitä lukee yli 200 lukijaa. Joten kaikki, ketkä haluaa, ni olkaa hyvä ja tehkää haaste, jos huvittaa! :)

See ya!

12 kommenttia:

Eve kirjoitti...

Hah, oon samanlainen suunnittelija kuin sä! Koko ajan, pienempää ja suurempaa mut koko ajan jotenkin ajatukset tulevassa :D! Ja oon samaa mieltä sun kanssa tosta kieliasiasta, englantiahan kaikki oppii aika hyvin niin siks kannattaa panostaa vieraisiin kieliin.

Annika kirjoitti...

Jep, pakko suunnitella edes huomista, jos ei oo isompaa suunniteltavaa :D ja haaveilen koko ajan muutenkin tulevaisuudesta ja muodostan mun mielessä kaikenlaisia unelmia!
Vieraisiin kieliin tosiaankin kannattaa panostaa. Mikään kielitaitohan ei ole turhaa ;)

Mira kirjoitti...

looool täst selväst unohtu kaikki maininnat minust............XD

Annika kirjoitti...

xD jos teen susta ja sun mahtavuudesta kokonaisen postauksen että voin hyvittää tämän sulle?!?! Or not :D

Mustetahratesti kirjoitti...

Kiitoksia haasteesta :)
Jos matkustelu kiinnostaa, niin Brittilää suosittelen lämpimästi :) Lontoo on järjettömän nätti ja kiva paikka ja sinne kaipaan aina uudelleen ja uudelleen: ystävällisiä ihmisiä, paljon nähtävää, halpoja shoppailupaikkoja, metrolla liikkuminen on helppoa ja halpaa ja sää on aina supermahtava :)

Annika kirjoitti...

Kiitos kommentista Mette!:) Joo siis Lontoohan on ylsiä niitä Must see-kohteita ja varmasti jonain kauniina päivänä sinnekin eksyn. Mulla on vaan tällä must see-listalla niin hemmetin monta paikkaa että kyl tässä sais reissata vaikka minne;p Lontoo olis kyllä senkin puolesta ihan huippu paikka että nähtävää sieltä varmasti löytyy ja plussaa halvoista lennoista :)

miika jee kirjoitti...

millon blogin oot tehny -.- ja millon oot tai oletko USA:SSA??? -.-.-.-.-.--

Annika kirjoitti...

Ootko miikaserkku?:) joo vähän aikaan sitten tein ja en oo vielä USA:ssa, syksyllä sitte :D

Anonyymi kirjoitti...

mitä v*ttuu onks sun pikkusisko sua pidempi ja viel noin paljo XDXD

sun blogi vaikuttaa kivalta kun löysin sen just tänää. hauskaa jäähä seurailee sinu vaihtovuotta!!:P

Annika kirjoitti...

Haha, jenna tais mennä mun ohi pituudessa joskus kun se oli kolmosella tai kakkosella :D
Kiva kuulla, että tykkäät!:)

Roosa K kirjoitti...

Sait uuden lukijan, itekki oon lähös Jenkkeihi vaihtoon via Explorius! :)

http://jenkkihetkia.blogspot.fi/

Annika kirjoitti...

Ihanaa et tulee uusii lukijoita!:) Ja tosi kiva ku on muitaki expon kautta lähteviä. Oon yrittän ettiä exploriuksen vaihtareitten blogeja vaik kuinka, enkä oo löytäny mut kiva ku työ ootte löytän mun blogii :p käyn ehottomast kattoos sun blogis!:)