Annika in The USA

Annika in The USA

lauantai 20. huhtikuuta 2013

They are awesome

Hi!

Mulla on ollut perjantaista asti aivan super hyvä fiilis! Silloin tosiaan perhetiedot tulivat ja oon jo muutamat viestitkin host momin kanssa vaihtanut. Nyt ymmärrän sen, kun aina vaihtarit sanoo, kuinka upealta tuntuu, kun joku on valinnut just sut heidän perheeseensä. Oli aivan tajuttoman ihanaa lukea nää sanat: She simply looks like the perfect match for their family, and they went online, read all of the profiles, and chose her without a hesitation. Toi siis luki perhetietojen siinä kohdassa, jossa kysyttiin syytä vaihtarin valintaan. Host mom sanoi vielä uudelleen emailissa, kuinka he vaihto-oppilasta valitessa palasivat aina mun hakemukseen ja että heidän mielestään sovin hyvin perheeseen!

image

image

Aiemmin kerroin Salt Lake Cityssä asuvaan host perheeseeni kuuluvan isä, äiti ja mua vuoden vanhempi tyttö. Perjantaina selvisi, että mulla tulee olemaan myös 24-vuotias host veli ja 21-vuotias host sisko. Ja arvatkaa mikä sattuma kävikään! 21-vuotiaan host siskoni nimi on myös Annika! Tää on musta aivan todella outoa, koska oon aina luullut Annikan olevan pohjoismaalainen nimi. Annika, siis se mun host sis asuu kuitenkin jossain Coloradon lähellä ja tulen tapaamaan hänet varmaan vain muutaman kerran vaihtovuoteni aikana. Toisen host siskoni nimi on Riley ja hän on siis menossa senior-luokalle. Host momin sanojen mukaan hän on hyvin samanlainen kuin miekin; rakastaa kavereiden kanssa hengailua ja shoppailua, haha:D Uskon ja toivon, että tulemme hyvin toimeen! Host veljeni Brady asuu vähän matkan päässä kavereidensa kanssa ja työskentelee käsittääkseni farmaseuttina. Brady käy kuulemma usein viikonloppuisin syömässä kotonaan ja tulen tapaamaan häntäkin usein. Oli muuten ihana kuulla, että myös Brady odottaa uutta pikkusiskoaan kovasti hah :)
Host vanhemmat vaikuttavat erittäin sydämellisiltä ja ihanilta. Host isä (banker) on taiwanilainen, ja muuttanut Amerikkaan 16-vuotiaana. Hän tykkää host momin mukaan tosi paljon aasialaisesti ruuasta, miekin tykkään! :D Host äiti (nurse) taas tykkää neulomisesta, vapaaehtoistyöstä ja hengailusta perheen kesken. Host perheellä on myös asuntoauto ja he ovat suunnitelleet camping trippejä mun ollessa siellä! Can't wait!
Perhe käy kuulemma usein ulkona yhdessä syömässä, vaeltaa, tekee piknikkejä ja käy elokuvissa. He vaikuttavat hyvin läheisiltä ja odottavat kuulemma koko perhe mun tuloa sinne!:) Hostit rakastavat matkustelua, that's awesome! He ovat myös innokkaita koripallofaneja, ihan niinkuin munkin perhe täällä Suomessa. Host dad ja veli myös pelaavat itse korista. Host familylla on myös kaksi pientä suloista koiraa, Lucy ja Ziggy.

image

image

image

image

image

Kouluni nimi on Highland Highschool ja käsittääkseni mulla on noin 20 minuutin matka sinne. Oon jonkun verran käynyt koulun nettisivuilla, jonne pääsee TÄSTÄ.

Oon käynyt kurkkimassa Google mapsissa perheen kotia ja kouluakin ja todella kivalta näyttää. Jos nyt oikein katoin niin perhe ei asu kuin noin 10 kilometrin päässä Salt Laken keskusta

Lähtöpäiväkin mulla on alustavasti selvillä. 7. elokuuta suuntaan kohti New Yorkia, jossa vietän muutaman päivän Soft landing campilla muiden pohjoismaalaisten vaihtareiden kanssa ja 10. tai 11. päivä lennän Utahiin, Salt Lake Cityyn, jossa mun ihana host family oottaa mua!:)

Host mom kertoi hauskan jutun, kun juttelimme perjantaina Facebookissa. He olivat avanneet sähköpostin yhtä innoissaan kuin minäkin herätessä, he olivat saman tien alkaneet tsekkailla mun Facebookia ja kuvia ja kuulemma Riley myöhästyi koulustakin, kun he olivat jääneet vain kattelemaan mun kuvia, haha :D

Host family vaikuttaa uskomattoman ihanalta. En olisi ikinä kuvitellut, että tulen päätymään näin upeaan perheeseen! Nyt mua naurattaa entistä enemmän epäilyt, mitä mulla aiemmin oli Utahista. Fiilikset lähteä Jenkkilään ovat entistä odottavammat, tulispa se elokuu nyt nopeasti!

image

image

I'm so excited of my host family. They seemed so lovely and warm people. My host parents are nice and wonderful. I'm so happy to get new sisters and one brother. I'm extremely lucky and grateful that this family has chosen me as part of their family. I really want to get to know my new family better and I'm so glad that they are also excited!

My host family is absolutely awesome and I can't wait to meet them!

25 kommenttia:

Lauramaria kirjoitti...

Oi kun kuulostaa niin ihanalta! Tiiätsie vielä siun lähtöpäivää?

Annika kirjoitti...

Niin munkin mielestä, tosi ihanalta! Joo lähen alustavien tietojen mukaan 7.8 New Yorkiin soft landing campille ja 10. tai 11. päivä Salt Lake Cityyn :)

Emma kirjoitti...

Oi kun kiva blogi ja upea ulkoasu!

http://dreamawayfromhome.blogspot.fi/
15 vuotiaan vaihtaritytön kirjoituksia rapakon toiselta puolen vuosina 2013-14

Annika kirjoitti...

Kiitos paljon Emma!:) Käyn kurkkaamassa sun blogin!

veera kirjoitti...

kuulostaa ihan huipulta! onnea tosi paljon! :)

Annika kirjoitti...

Kiitti Veera ! :)

Anonyymi kirjoitti...

Että mä oon kateellinen sulle.. :D Mut oon myös tosi ilonen sun puolesta. Sun host family vaikuttaa ihanalta. Toivottavasti sun vuodesta tulee mahtava! Tuun varmaan käymään täällä blogissa suunnilleen joka päivä kun Jenkkilään pääset, haha :D

Saara S. kirjoitti...

Oiii ihanan kuulonen perhe!! :)
Sama juttu oli mulla au pair jutussa, maailman ihaninta kuulla että joku haluu just mut, ja että vaikutan parhaalta niitten perheeseen :-)

Annika kirjoitti...

anonyymi: vooi älä nyt ! :p kiitos kivasta kommentista, munkin mielestä mun hostit ovat ihania!:)

Saara S: Nii munkin mielestä!! Tää on niin upee fiilis ku joku on valinnu just minut niitten perheesee :') oli viel nii ihana ku eilen Riley tuli esittäytyy facebookis sanomal: moi oon sun uus isosisko :) niin kivaa!

Outi kirjoitti...

Kivalt kuulostaa, mut mist sait tietää ton lähtöpäivän? (:

Annika kirjoitti...

Siin samas emailis mis tuli isänperhetiedot ni luki et näillä näkymil lähtöpäivä tulee olemaan 7. elokuuta :)

Anonyymi kirjoitti...

heei oon miettin et miten sun opiskelu menee et suoritatko niinku yhen vuoden jenkkiläs et miten se sit vaikuttaa tähä kotimaan opiskeluu tai mua kiinnostaa miten se kuvio menee, ja oon niin ilonen sun puolest ku pääset tollasele unelma reissulle!:)

Annika kirjoitti...

Joo siis vaihtovuosi on mulle tavallaan välivuosi mun "oikeista" opinnoista :) Meidän koulussa on saanut 10 valinnaista kurssia vaihtovuodesta, mutta pakollisia ei mitään. Vaihtovuoden jälkeen jatkan lukiota kakkosluokalta :p Luultavasti suoritan lukion neljässä vuodessa, kolmessa puolessakin kai voisi mutta ei kai tässä minneen kiire oo. Ja tää on todellakin täysin sen arvoista! Ihanaa, unelmareissu se todellakin tulee olemaan!:)

Demi A. kirjoitti...

Ihanan kuulosta!!! :) onnea mahtavasta perheestä ♥

Annika kirjoitti...

Niimpä!! :p Kiitos kiitos Demi, mun host perhe on ihan mahtava! <3

Milla kirjoitti...

oii, kuulostaa tosi ihanalta toi sun perhe ! :D

http://milla-usa.blogspot.fi/

Annika kirjoitti...

Niin kuulostaa munkin mielestä Milla ! :)

Anonyymi kirjoitti...

wow, et on käyny tollain sattuma et host systerinki nimi on annika :O annika on kuitenki melko harvinainen nimi amerikassa, viellä koolla kirjotettuna. voisko toi olla joku kohtalon merkki et tää on just se täydellinen perhe sulle ja näin sen pitikin mennä?;)
Mut onnee sulle mahtavasta perheestä ja päivittelehän jatkossakin tänne blogiin samaan malliin kuin ennenkin!:)

- Janina

Annika kirjoitti...

Nii toi on kyl ihan käsittämätöntä ! :D Mie kyllä uskon kans et tää perhe on ihan täydellinen just mulle !
Kiitos paljon ja joo enköhän mie päivittele ! :)

Habitat Parisien kirjoitti...

Hello!! I'm writing you from Habitat Parisien, we love the work you do with your blog, we will be updated :) please do check our page and like it if you would like to come back to Paris :)
https://www.facebook.com/HabitatParisien

Habitat Parisien kirjoitti...

Hello!! I'm writing you from Habitat Parisien, we love the work you do with your blog, we will be updated :) please do check our page and like it if you would like to come back to Paris :)
https://www.facebook.com/HabitatParisien

Arina kirjoitti...

VAU, kuulostaapa ihanalta perheeltä! Onnea! :)

Annika kirjoitti...

Kiitti Arina!:) Ihanalta nimenomaan!

Anonyymi kirjoitti...

Apua eiks sua pelota mennä salt lake cityyn? Siis nehän on mormoneja oikeesti tyyliin kaikki, ainaki 40 % tai jotain.. Kaikki ne niiden secret handshakit ja family is forever ja et ne saa oman planeetan ku kuolee :D

Annika kirjoitti...

Haha, voin sanoa rehellisesti että ei pelota yhtään!:D Tottahan on että Utahin väestöstä yli puolet on mormoneja, mutta vois ajatella vaan että mitä sitten?:p Ihmisiä nekin! Ja mun perhe, vaikka hekin ovat mormoneja, ovat uskomattoman ihania ihmisiä enkä tosiaan haluisi ketään muuta host familykseni. Ollaan puhuttu perheen kanssa myös tästä mormoniasiasta ja tosiaan he on sanoneet ettei mun tarvi kirkon toimintaan osallistua, he eivät muutenkaan ole kovin uskonnollisia kotonaan. Lapset eivät esim käy edes kirkossa tai muutenkaan elä uskonnon oppien mukaisesti.

Haluun lähteä matkaan avoimin mielin, yrittää ymmärtää muiden tapoja ja tuoda mukanani jotain uusia tapoja, mutta missään nimessa mua ei pelota lähteä :) Mie en haluis lähteä minneen muualle kuin Salt Lake Cityyn!:)

Lupaan tehdä sitten siellä ollessa postauksen just noista jutuista, kun tarkemmin tiedän miten LDS-kirkko elämääni vaikuttaa ;)