Annika in The USA

Annika in The USA

tiistai 15. lokakuuta 2013

Hanging out and hiking up

Kiitos ihan mahtavista kommenteista, mitä oon viime aikoina saanut! Bloggaaminen tuntuu paljon kivemmalta, kun siitä saa palautetta ja tietenkin positiivinen palaute piristää!:) Joskus ihana kommentti tuo hyvän mielen ja pelastaa huonon päivän, ihan oikeasti. Oon älyttömän iloinen, että mun blogi on saanut muita nuoria innostumaan vaihtovuodesta, antanut tukea muille vaihtareille ja viihdyttänyt ihmisiä. Vaihtariblogi on samaan aikaan kuin terapiaa itselle, väylä Suomeen ja paikka minne purkaa tuntemuksiaan, mutta mulle on myös tärkeää, että lukijat tykkäävät. Tulee onnistunut fiilis, kun joku antaa kehuja. Tietenkin kritiikkiä otan enemmän kuin mielelläni vastaan, on ilo kehittää blogia ja tehdä sellaisia postauksia, mistä lukijatkin pitävät. Kommentit ja kaikenlainen yhteydenpito on mun mielestä enemmän kuin hienoa! Mulle saa laittaa sähköpostia, kikkailla, laittaa kysymyksiä Askiin ja tänne sekä tulla juttelemaan vaikka Faceen. Tykkään enemmän kuin mieluusti jutella vaihtarijutuista ja muistakin!


Taas mukava viikonloppu takana. Perjantaina siivosin mun huoneen, se kun on ollut vähän sotkunen nyt viikon verran, kun on yksinkertaisesti ollut niin kiirettä, että vähäiset kotona-oloaikani oon käyttänyt vaan nukkumiseen. Nyt sen sitten siivosin, kun host äiti vähän muistutti asiasta. Vaatii muuten totuttelua tällänen, että vanhemmat täällä kontrolloi niin paljon enemmän kuin Suomessa. En siis sano, että mun perheessä täällä olisi mitään vikaa, päinvastoin, mulla on ihan parhaat ja rakastavat hostit, mutta tavat on täällä vaan erit. Vanhemmat muistuttaa läksyistä, huoneen siivouksesta, on kotiintuloajat ja muutenkin tuntuu, että mun elämä täällä toisinaan on samanlaista kuin joskus 14-vuotiaana :D Kukaan ei saa kuitenkaan ymmärtää väärin! Nautin kyllä olostani täällä!
Perjantaina hengasin Maylisin kanssa ja käytiin koulun Tail Gatessa. Tavattiin siellä jotain tyyppejä ja vitsi tulin iloiseksi, kun Nenon (tyttö saksan tunnilta) kaveri luuli mua amerikkalaiseksi, kun puhuin niin hyvää englantia! Se ajatteli, että oon jostain pohjoisemmista osavaltioista, kun ei tunnistanut kun aksenttia. Se antoi ainakin itsevarmuutta englannin puhumiseen. En mie vissiin niin huono ookaan, hah.
Perjantaina käytiin myös syömässä Maylisin welcoming-perheen kanssa, kun toi oli vika ilta Maylisilla niiden kanssa, kun se sai just oikean host perheen. Loppuilta vaan chillattiin meidän luona, kun vaihteeksi suunnitelmat peruuntuivat. Täällä on ihme, jos ihmiset tarkoittaa mitä sanoo..

Mun mielesta toi sumu on siistin nakoista!

Lauantaiaamuna käytiin Millan kanssa salilla. Host äiti oli järkyttynyt, kun olin hereillä jo kahdeksan jälkeen. Ei oo mitenkään hirveen tavanomaista multa. Muutoin lauantaipäivä meni aika rentoillen ja skypetellen suomi-ihmisten kanssa. Nukuin univelkoja pois ja illalla hengasin Levin kanssa. Ei mitenkään ihmeellinen päivä.


Super cool luola
Huomatkaa mun kivat punaset posket ja on tosi kiva et naytan kaljulta..
Sunnuntaina nukuin pitkään ja melkein heti herättyäni lähdetiin vuorille patikoimaan host siskojeni Annikan ja Rileyn, host veljeni Bradyn ja Annikan poikaystävän Chadin ja kaverin Clayn kanssa. Lisäksi otettiin Arnie ja Ziggy mukaan. Meillä oli tosi kivaa, mutta täytyy kyllä sanoa, että oli rankkaa. Toi oli mun eka hiking ja siltä se tuntuikin mun keuhkoissa. Yskin vähän vieläkin! Altitude oli sen verran korkea, että hengittäminen oli toisinaan hankalaa, mutta kyllä siitäkin selvittiin. Oon ylpeä, että jaksoin koko matkan. Tuolla oli tosi upean näköistä ja jotkut näkymät toi mulle mieleen Suomen metsät. Etenkin kun alkoi sataa, tuntui ihan kuin olisin Suomessa haha. Täällä kun ei ole satanut mitenkään hirveän usein.
Läpimärkoinä palattiin kotiin ja alettiin porukalla kokkaamaan illallista. Syotiin sitten family dinner, niin kuin joka sunnuntai ja sen jälkeen vaan hengattiin yhdessä jutellen niitä näitä. Tykkään tästä perhekeskeisyydestä ja yhdessäolosta tosi paljon. Mun suomiperheenkin pitäisi ottaa sunnuntai-illallinen tavaksi, viimeistään sitten, kun palaan! Perheen merkityksen olen oikeasti tajunnut vasta täällä. Arvostan mun perhettä sata kertaa enemmän nykyään. Host perheeni on opettanut mulle paljon perheen tärkeydestä ja antanut mulle hirveän paljon rakkautta. On onni kuulua näin hienoon perheeseen.

Ziggy

Tänään oon vaan ollut kotona, kun aamulla heräsin hirveään päänsärkyyn jo yli tunnin ennen herätystä. Muistutti kovasti yhtä juhlimista seuraavaa olotilaa.. (Ei kuitenkaan nyt ollut se kyseessä haha:D). Ei auttanut edes lääkkeet tohon pääkipuun, joten jäin momin kehotuksesta kotiin. Oon nyt vaan lepäillyt, epätoivoisesti etsinyt Salkkareita netistä, kun sivu, josta ne ennen katsoin ei toimikaan ja täyttänyt Aspectin kuukausittaista tiedotetta (en nyt yhtään keksi fiksua suomenkielistä sanaa?). Nyt olo on jo parempi ja huomenna kutsuu taas koulu ja muu arki! Tällä viikolla pitäisi hommata mulle laskettelukamppeet, käydä teettämässä kuvia, ehtiä salille kaiken kiireen keskellä ja suunnitella host siskon synttärilahjaa. Lisäksi meillä alkaa keskiviikkona syysloma ja saan tänne meille Salt Lake Cityyn kaverin muutamaksi päiväksi ja torstaina sekä perjantaina olisi tarkoitus nähdä vähän lisää tuttuja! Kiva viikko tulossa!

En ollu aina vikana haha, jain vaan aina ottamaan kuvia!

Ratkaisin nyt sen kameraongelmankin My Day-postauksen suhteen. Milla lupasi lainata mulle omaa pokkariaan, jota voin sitten kuljetella mukanani ja kuvailla sillä päiväni sisältoa. Nyt pitää vaan joku ilta käydä oikeasti ajoissa nukkumaan, että herään aikaisin kuvailemaan aamua. Yleensä meinaan juoksen ympäri kämppää samaan aikaan laittautuen, pakaten koululaukkua, pesten hampaita ja vielä kiiruhtaessa autoon nappaan vain omenan mukaan. Noina aamuina ei kauheammin ehdi kuvailemaan, kun pitää vain yrittää ehtiä host dadin kyytiin ja kouluun. Lupaan, että My Day-postaus tulee kuukauden sisällä sekä arkipäivästä että viikonlopusta!

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jälleen ihana postaus <3 ... osaat niin hyvin tuoda omat tunteesi esille näissä kirjoituksissa... ja kotona sitten otetaan käytäntöön tuon yhteisen ajan etsintä ja yhteiset tekemiset +ruokailut :)... äiti <3

Ninni Nipa kirjoitti...

Tykkään sun blogista tosi paljon! (: Sun postauksia on vaan yksinkertaisesti kiva lukea. Mullakin oli tänään sama homma, että heräsin valtavaan päänsärkyyn.. Se on jotain niin inhottavaa!

Anonyymi kirjoitti...

Luen tosi harvoin niitä postauksia blogeissa joissa on paljon tekstiä, mutta sun tyyli kirjottaa on mahtava!♥ oikeesti voisin lukea vaikka kuinka kauan juttujasi! Siellä elämä vaikuttaa niin erilaiselta kun keskitytään eri asioishin jne. Lähettääkö perheesi jotain Suomesta koskaan? Kuinka usein? Mitä? Ja hei jatka samaa mallii!!:*

Annika kirjoitti...

1. Anonyymi/äiti: Ottakaa työ jo nyt yhteinen dinner tavaksi! Perheen kanssa ei pidä viettää aikaa vaan se on etuoikeus, kaikilla ei ole perheitä, joiden kanssa olla eikä mikäön kuitenkaan ole ikuista, joten pitäisi nauttia tästä vielä kun meillä on toisemme :) Terkkuja suomeen! <3

Ninni Nipa: Voi kiitos ihan hirveästi! Mahtavaa kuulla, että tykkäät :) Päänsärky on kyllä inhottavaa :/ Varsinkaan kun mulla ei yleensä ole tota vaivaa, niin sitten kun se tulee se onkin ihan hirveetä.. Mulla oli tänää parempi olo, toivottavasti sullakin!:)

2. Anonyymi: Vau, tulipas hyvä mieli sun kommentista!:) En oo ikinä ajatellut, että mun kirjoitustyyli olisi mitenkään erikoinen, mutta kiva kuulla, että tykkäät lukea sitä. Mun postaukset saattaa olla pitkiä, mutta yritän kirjoittaa ihan asioista, ettei mee pelkäksi höpötykseksi hehe!:D
Täällä elämä on kyllä ihan erilaista ja painopisteet on melko eri jutuissa kuin Suomessa. Toisaalta juuri nää eroavaisuudet on antanut mulle uusia näkökantoja elämään ja saanut ajattelemaan.
Joo äiti on lähettänyt jo pari pakettia, missä oli vaatteita ja suklaata, purkkaa sekä salmiakkia haha:P Äiti ja muut sukulaiset ja tutut laittaa silloin tällöin tänne jotain suomiherkkuja ja muuta sellaista. Deodoranttejakin haluun suomesta kun täällä ne on niin huonoja xd Varsinkin nyt aluksi on ollut kiva saada suomijuttuja tänne. Nytkin tiedän että pian on pari pakettia tulossa jee! Seuraavasta paketista ehkä maltan jakaakin fazeria muille enkä vaan syödä niitä itse haha xd
Kiitos ihanasta kommentista ja mie koitan jatkaa! <3

Lauramaria kirjoitti...

Onpas ihana postaus ja oit just kaunis tos kuvassa mis sanot et naytat kaljulta! :) <3 Toi perhe vaikuttaa iha superilta ja sulle tehdylta, ihana kun viihdyt noi hyvin! Mut noi suunnitelmien muutokset ja peruuntumiset, tell me about it.. xD

Annika kirjoitti...

Voi kiitos Laura!!:)<3 En oo kyl ihan samaa mieltä tosta sun tokasta väitteestä mutta menköö ;D Mun perhe on kyl tosi ihana ja viihyn näitten kans! Haha, tää suunnitelmien peruuntuminen vissii kuuluu johoki kirjottamattomii sääntöihi tai kulttuurii xd

Anonyymi kirjoitti...

Voisiks tehdä postauksen missä kerrot koulusta? Millon teillä on vapaata ja kaikki lomat ja aineet ja kaikkea yleistä? Kiinnostas eniten nuo lomat ja vapaat:)

Anonyymi kirjoitti...

On niin mahtavan ihanaa lukee sun postauksii kun niit tulee useesti ja erilaisii kun monil muil vaihtareil tulee kerran kuus lyhyesti selostettuna koko kuun tapahtumat :) On aivan pakko seurata sun koko vaihtarivuosi aivan loppuun asti, ja nähä ku pääset koti Suomeen takasin rakkaittes luo ;) Jatka tätä ihanaa postaus tyylii ja positiivistä ajattelua vaikka välillä onkin vaikeeta niin kaikki on helpompaa kun keksii sen positiivisen puolen :) ps. Semmonen postaus ois kiva mis kertosit oudoista ja hankalista asioista sieltä kuvien kanssa. Oot mahti tyttö ja tsemppiä unelmas toteutukseen :) !

Annika kirjoitti...

1. Anonyymi: Oon tehnyt jo koulusta yhen postauksen (löytyy varmaan tagilla high school tai highland), mutta ehottomasti voin tehä toisen jos kolmannenkin!:) Haluisitko vähän tarkentaa, että minkätyylistä postausta haluisit? Toki noista jutuista voi kysellä sitten kysymyspostauksessakin, minkä meinasin tän vuoden puolella toteuttaa!

2. Anonyymi: Nyt tuli kyllä ihan todella ihana kommentti!! Kiitos, oon otettu:) Mahtavaa kuulla, että mun vaihtovuodesta jaksetaan lukea juttua!
Voin yrittää tehdä sellasen (oon kyllä tainnu alkaa tottumaan nöihin outouksiinXD) mutta voin vaikka laittaa niitä siihen tokaan differences postaukseen?:) Kyllä se onnistuu!
Kiitti vielä uudestaan kauniista sanoistas ja tsempistä!

Anonyymi kirjoitti...

Oon toi koulupostaus kyselijä anonyymi. Niin voisiks kertoo millon teillä on vapaata ja lomien ajat ja minkälaisia sun peruskoulupäivät on ja paljon sulla on vapaa-aikaa koulupäivänä? Kaikkea perusjuttuja...

Anonyymi kirjoitti...

Ja kauan ne teidän lomat kestää, sekin olis kiva tietää!:)
ps. oon eri anonyymi...

Annika kirjoitti...

Voin väsäillä sellaisen postauksen!:) Tosta koulupäivästä tulee ainakin juttua, kun teen sen My Day-postauksen. Lomista mulla ei hirveästi ole tietoa, esim syyslomasta, joka meillä just oli ni sain tietää tyyliin pari päivää ennen xd