Annika in The USA

Annika in The USA

tiistai 29. lokakuuta 2013

Be happy for this moment, this moment is your life

IMG_1865
Joshin mielest maailman suloisin kuva, KOIRAN TAKIA! Kiitti XD
Vaihtarilehden mukaan lokakuu ja marraskuu ovat vaikeita kuukausia. Pitäisi olla koti-ikävää, kaiken uuden ja mahtavan pitäisi nyt kuulemma olla muuttunut harmaaksi arjeksi ja muutenkin vaihdossa olemisen tulisi tympiä. Mulla koti-ikävä on hellittänyt otteensa kokonaan. Mulle alun uudet jutut oli kaikkea muuta kuin mahtavaa, mulla oli hrveästi sopeutumisvaikeuksia ja kulttuurishokkia. Ja oon aina ollut sellanen ihminen, joka tykkää arjesta. Liika juhla ja meno väsyttää pidemmän päälle. Vaihdossa oleminen on parempaa kuin koskaan. Halusin nyt vain kertoa, että musta tuntuu, että mulla on kaikki todella hyvin. Mun kohdalla vaihtarilehdet sun muut olivat täysin väärässä.

Oonhan mie tänne sanonut ennenkin, että kaikki on hyvin ja asiat ovat alkaneet sujumaan paremmin... Ja niin edelleen. Esimerkiksi kuukausi sitten tota kirjoittaessa mietin, "no, kyllähän mulla paremmin menee, kun mulla on nyt tyyliin yks kaveri ja joku sanoi mulle "hi" tänään koulussa, enkä enää itke joka päivä". Empien kirjoitin noita lauseita rohkaistakseni itseäni ja todistaakseni muille Suomessa, että kyllä mie pärjään. Häpesin hirveästi sitä, kun en ollutkaan onnellinen. Silloin vain tyydyin tilanteeseen.

Nyt voin kirjoittaa ton "kaikki on hyvin" empimättä ja tarkoittaen sitä suoraan sydämestä. Oon saanut luotua tänne elämän, johon kuuluu rakastavan perheen lisäksi muutama luottoystävä, keille kertoa ilot ja surut, kasa kavereita, keille jutella koulussa ja keiden kanssa lounastaa seka harrastuksia ja muuta ajanvietetta. Vielä jokin aika sitten, kun joku kysyin multa, että milloin voisin hengailla, oli mun vastaukseni tätä luokkaa "ihan milloin vaan, ei mulla ole koskaan mitään kiireitä". Nyt mulla on tekemistä koko ajan.
Jokin aika sitten mua ärsytti lukea muiden vaihtareiden blogeja, kun tuntui, että kaikilla meni niin hyvin ja mulla kaikki stoppasi samassa. Nyt asiat on menneet eteen päin ja oon onnellinen.

Teen vaihto-oppilasvuodesta so far laajemman postauksen lähiaikoina, joten kerron siinä sitten syvemmin näistä fiiliksistä. Halusin vaan kertoa, että oon onnellinen!

Happiness is finding good in every day, 'cause there's no bad days, there's just bad moments.


IMG_20131024_213641

Nyt kuulumisiin. Viime viikko meni aika hujauksessa ohi. Meillä oli End of the Term perjantaina, eli kaikki tän quarterin koulujutut piti palauttaa, joten kiirettä piti läksyjen ja kouluprojektien osalta. Vaikka edelleenkin mun mielestä koulu on täällä iisiä, ärsyttää kun en aina tiedä, miten joku asia pitäisi tehdä ja joskus en oo edes kuullut koko tehtävänantoa, kun sen on joskus kerrottu nopeasti sivulauseessa olevan jossain nettisivulla tai kirjoitettu taululle muiden tekstien joukkoon. Siksi mulla oli joItain tekemättömiä tehtäviä, jotka piti hoitaa viime viikolla. Huokaus, onneksi ne on nyt kaikki tehty! Just äsken kun katsoin, mulla näyttäisi olevan kaikki vähintään B, A:itakin löytyy kivasti. Koulu on sujunut hyvään malliin alusta asti. Ajattelinkin tehdä siitä uuden postauksen tässä jossain kohtaa.
Koulun lisäksi hengailin viime viikolla aika paljon Joshin ja sen kavereiden kanssa. Näin myös Millaa ja vietin aikaa ihan vaan perheen kanssa. Lucankin kanssa vietettiin aikaa. Se muunmuassa yritti hyvänä ystävänä tuhota mun saksan powerpointin ja tekstaili mun kavereille hävyttomyyksiä.. Pitäis vissiin vaihtaa koodi, kun toi yks tietää sen!

Perjantaina hengailin koulun jälkeen Maylisin kanssa, kun ei oltu niin pitkään aikaan keretty näkemään kiireitten takia. Mulla olikin jo ikävä tota ranskalaista! Käytiin frozen joghurtilla koulun läheisessä jätskipaikassa ja sieltä mentiin kahville Sugar Houseen. Tuli muuten hirveän hyvä fiilis, kun koulusta lähtiessä yks mun kanssa samoilla kursseilla oleva poika heitti yläfemman huutaen "hi Annika, give me a five!". Jes, se muistaa mun nimen, enkä oo vaa "exchange student" tai ms. Finland, ajattelin.
Illalla taas vietettiin mun siskon Rileyn synttäreitä perheen kesken. Mentiin syömään japanilaiseen ravintolaan ja oli kyllä aasialaiseen tapaan taas niin montaa ruokalajia että. Harmittavasti mun ruokahalun vei ällö salaattikastike mun salaatissa. Okei oon outo, mutta inhoon kastikkeita etenkin salaatissa ja toi oli vielä pahaa laatua ja sai mut voimaan pahoin ja mul oli se maku suussa kauan aikaa. Muuten ruoka oli kyllä tosi hyvää!

Ravintolasta mentiin kotiin jakamaan lahjat. Riley rakastaan koiraansa Arnoldia oikeasti enemmän kuin mitään, joten yllättäen melkein kaikki lahjat liittyivät siihen. Mie annoin kuvakollaasin Arniesta, lisää valokuvia siitä ja kortin, mihin kirjoitin englanniksi ja suomeksi onnittelut. Mun vanhemmat lähetti Suomesta Angry Bird-pehmolelun Rileylle :)
Ainiin, meijän perheessä on hassu tapa, että aina taputetaan lahjanantajalle lahjan avaamisen jälkeen XD Tää saattaa johtua siitä, kun mun veli Brady on joka tilanteessa antamassa aplodeja haha.

IMG-20131024-WA0028
Mun lahja Rileylle
Isosiskoni Annika ja Arnie
Brady halusi, et kokeilen sen duunivaatteita. Kumpi vakuuttaa enemman?
Arnien uus girl friend
Beautiful birthday girl and her baby
Happy birthday Riri!
18!
Lauantaina mun parhaalla kaverilla Miralla oli synttärit ja skypettelin sitten sen ja muiden kanssa Miralle järjestetyissä ylläribileissä. Kiitos kaverit, että piditte Miralle synttärit ja teitte sen päivästä niin ihanan <3 Ja ihana oli nähdä, kuinka paljon synttärisankari tykkäsi jenkkipostin mukana tulleesta lahjasta! Onneks on Skype ja pystyin olemaan edes sen kautta mukana mun ihanan Miran synttäreillä. Pitkästä aikaa tuli ikävä kavereita ja podin huonoa omaatuntoa, kun en oo siellä paikalla. Mulla on kuitenkin maailman parhaat kaverit ja tiiän, että kyllä ne siellä on ens kesänäkin. Yritän hyvittää poissaolojani hommaamalla lahjomalla niitä siisteillä amerikkajutuilla ;)
Miran synttäripostaukseen pääsee TASTA

Onnea Mira! <3

Lauantai-illan suunnitelmat Halloween tansseista peruuntui monista syistä johtuen, mutta vietettiin kiva ilta Millan ja Lucan kanssa ensin Mäkkärissä ja sitten meillä leffoja katsellen. Milla jäi meille vaihteeksi yöksi :)

Sunnuntaina mentiin Millan, Joshin ja Lucan kanssa Lagooniin, huvipuistoon. Laitteet oli aika Linnanmäkitasoa, eikä siis hirveesti tehneet vaikutusta ainakaan muhun, mutta meillä oli ihan huippukivaa, kun oli niin mahtava porukka! Vuoristoratojen lisäksi käytiin go carteissa (okei, mie istuin Joshin kyydissä koska olin niin pussy, etten uskaltanut ajaa itse XD Mun ajotaidot tietaen oli varmaan ihan hyva, etta pysyin pelkaajan paikalla) ja Haunted Housessa. Ens viikolla mennää porukalla haunted hospitaliin, missä sut voidaan erottaa porukasta ja sitoa sänkyyn, hui helvetti! Tähän asti vierailemissani haunted houseissa on ollut se sääntö, että ne näyttelijät ei saa koskea. Ja oon silti ollut ihan freak out.

Salakuvii..
Exchange students
IMG_20131027_172409
Weirdos
I love you guys
Tällä viikolla on tosiaan Halloween ja sitä juhlitaakin koko loppuviikko. Suunnitelmia on ja siitä mie tykkään! Elämä täällä Atlantin toisella puolella on ihanaa ja ihmiset mun ympärillä ovat mahtavia. Tunnen, että olen oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Taidan olla rakastumassa Salt Lake Cityyn.

Se videopostaus on edelleen tekeillä, mutta malttamattomimmat seurailkaa Instaa, yritän alkaa sinne kuvailemaan enemmän pieniä videoklippejä!

@annikajuuliaa

IDEOITA, MIKSI PUKEUTUISIN HALLOWEENINA?! Help me!

5 kommenttia:

Anne kirjoitti...

Mulla ihan sama juttu, kyllä se alku oli kaikkein vaikein, koko ajan oli ikävä ja itketti. Nyt se on kumminkin lähes kokonaan poissa, mun mielestä kyllä parempi näin :)

Anonyymi kirjoitti...

Voisitko pliiiiiiiiiis joskus tehä videon? :) Käy että sä yksinään tai sun kavereitten kanssa mut ois niin kiva nähä sua sillee 'livenä' :)

Anonyymi kirjoitti...

Olen niin onnellinen sun puolesta <3 !
Ja toivoisinkin, että kotiin paluu ensi kesänä ei tulis sattumaan niin paljoa, kun pitää luopua, vaikkei halua, mutta on pakko päästää irti, jotta voi jatkaa.

Anonyymi kirjoitti...

Pukeudu vampyyriksi! :D
Sellaset vampyyri hampaat, musta kynsilakka ja värilliset piilolinssit ;)

Haluisin vaihtoon, mutta taidan mennä sittenkin vasta lukion kolmosella, koska kun näitä sun juttuja lukee, niin ei musta ole siihen vielä, en ymmärtäisi mistään mitään :D

Annika kirjoitti...

Anne: Parempi näin päin, että alku oli vaikeeta ja nyt on kivaa!:) Nyt voi vaan keskittyä vaihtovuodesta nauttimiseen!

1. Anonyymi: Voin tehdä!! Mulla on jo muutamia videopostauksia suunnitteilla ;)

2. Anonyymi: Kiitos ihana <3 En halua edes ajatella ens kesää. Lähteminen Suomesta oli vaikeaa, mutta jotenki tuntuu jo nyt että lähteminen täältä tulee olemaan vielä vaikeampaa. Mutta onneksi saan olla täällä vielä kauan :)

3. Anonyymi: Hyvä idea!!:)
Ja hei höpöhöpö, kyllä susta on tähän, jos mustakin :p Tartut vaan tilaisuuteen ;) Toki kolmosellakin voi lähteä!