Annika in The USA

Annika in The USA

sunnuntai 11. toukokuuta 2014

SENIOR PROM 2014


Toukokuun kolmantena pääsin kokemaan yhden Amerikan vaihtareiden odotetuimmista kokemuksista. Promin. Parempaa deittiä, kivempaa ryhmää tai ihanempaa iltaa ei olisi voinut olla. We had a blast!!

Edellisessä Promissa mulla oli jenkkipoju deittinä, tällä kertaa sveitsiläinen hurmuri aka mun paras kaveri. Oltiin joskus jo aikoja sitten puhuttu Lucan kanssa, että jos Promiin mennään, niin sinne mennään sitten yhdessä. Sai jo pari jenkkijätkää multa rukkaset, sillä tiesin sen Lucan kysyvän enemmin tai myöhemmin. Ja niin se kysyikin.

Tuolla takana oli teksti, joka paljasti ihan varmuudella, kuka on posterin takana :D Blogiin se on kuitenkin sopimaton haha! Vinkin annan, ei olisi pitan opettaa Lucalle kirosanoi suomeks!!
Millan avustuksella keksin Lucalle aika nerokkaan tavan vastata. Ainut vaan, että kiiressä sähläsin tolle kartongille Sveitsin lipun värit väärin päin XD Antakaa armoa, oon saanut jo Lucalta huutia tästä hirveän nolosta mokasta haha!


Sitten koitti se "the day". Aamulla herättyäni lähdettiin Maylisin kanssa Murrayhin hänen welcoming-host perheensä luokse laittautumaan ja hakemaan Maylisin deitin pukua. Heidän naapurinsa loihti Maylisille ihanan nutturan ja miekin olin äärettömän kiitollinen, että tää pirtsakka rouva kiharsi mun hiukset, kun itse oon _aika_ onneton hiustenlaitossa. Sitten meikattiin ja Maylisin host mom tuli hakemaan meidät. Kävin kotona pukemassa vielä mun valkoisen söpön prom-mekon päälle. Mekonhan tosiaan löysin vasta Promia edeltävänä tiistaina. Highlandin Spring Prom dayhan ehti muuttua jonkun säätöjen takia vaikka kuinka monta kertaa ja siksi mullekin tuli aika hoppu mekon kanssa. Tykkäsin kuitenkin tosi paljon tästä valkoisesta söpöstä kulta-helmin-koristellusta mekosta ja sandaalit toi vähän egyptiläistä vivahdetta. Tosiaan Salt Laken alueella Prom mekot on useasti joko tän tyylisiä niinkuin mulla tai sitten pitkähelmaisia iltapukuja. Käsittääkseni SLC:n ulkopuolella pidetään enemmän pitkähelmaisia ja jopa sellaisia "isoja" tylliunelmia, millaiseksi tyypillinen Prom-mekko mielletään. Meidän Promissa noita tylliunelmia ei tainnut olla kellään. Lyhyt helma oli kiva, kun pystyi tanssimaan ja toisekseen mun lyhyen mekkoshoppailuaikataulun takia en olisi ehtinyt lyhennyttämään helmaa ja sitten olisin tallonut helmaa tansseissa. Tosiaan Winter Promissa mulla oli 18cm korot, että mekko ei ollut liian pitkä..

Treffit alkoi sillä, kun Luca ja Bryton tuli hakemaan mut viiden jälkeen. Haettiin sen jälkeen Rose, Maylis ja Damien. Aloitettiin kuvien ottamisella, kun kaikki olivat parhaimmillaan tälläytymisen jälkeen!

Maylis & Damien
Rose & Bryton


Kuvien ottamisen jälkeen mentiin syömään intialaiseen ravintolaan. Ruoka oli maukasta ja meillä oli tosi hauskaa. Tykkään niin paljon enemmän pienemmistä ryhmistä tansseissa. Varsinkin kun mukana on parhaat kaverit. Viimeeksi meillä oli kolkytpäinen ryhmä, eikä porukka tuntenut toisiaan ja se olikin aika awkwardia. Tällä kertaa läppä lensi ja naurettiin niin paljon!
Ravintolasta lähdettiin etsimään Prom-juhlapaikkaa, joka oli tällä kertaa University of Utahin Football stadionin kattokerroks. Voitte vaan kuvitella, kuinka upeaa oli nähdä tanssiessa koko SLC ikkunasta! Kaikki tanssi DJ:n soittaessa listahittejä. Muhunkin on tainut tarttua vähän amerikkalaisuutta ja selvänäkin heiluin tuolla muiden mukana ilman järkyttävää kiusaantumista! Tunsin nyt paljon enemmän porukkaa kuin Winter Promissa ja muutenkin oli vaan niin hauskaa. Taas Lucalle propsit siitä, että se oli niin hyvä deitti, kun ei jättänyt mua yksin missään vaiheessa ja jopa tanssi haha.


Tanssien jälkeen lähdettiin meidän aktiviteettiin, joka siis perus trampoliinien ja keilaamisen sijaan oli jotain paljon coolimpaa. University of Utahin parkkipaikalla vaihdettiin tanssimekot ja smokit rennompiin kuteisiin ja ajettiin Saltairiin Great Salt Laken viereen, jossa oli elektronisen musiikin konsertti. DJ:t oli ihan huippuja ja bailaamisesta tuli kivat Suomivibat. Oon niin ilonen, että Luca ja Bryton keksivät meidän activityksi jotain näin kivaa tekemistä! Tanssittiin siellä aamukahteen asti, jonka jälkeen Bryton ajoi rättipoikki olevan seuruuemme koteihin nukkumaan.

Thank you Luca for being the best Prom date EVER!

Paras deitti toi jopa ruusuja!!
Promista jäi mieletön fiilis ja nytkin katselen noita kuvia haikeudella, voi kun voisi palata noihin hetkiin uudelleen.
Mikä parasta, tunsin koko illan sen yhteenkuuluvuuden tunteen, mikä aina joskus on ollut kadoksissa sopeutumisvaikeuksien ja epävarmuuden keskellä. Prom-iltana olin oma itseni. Ihmiset ympärillä olivat mulle tuttuja ja tärkeitä. Musta tuntui, että ne välitti musta ja mie niistä. Musta tuntui, että mun sydän on täällä Salt Lake Cityssä sen sijaan, että se seikkailisi jossain Atlantin puolivälillä yrittäen juosta koti-Suomeen.

11 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vau upeita kuvia! Näytät tosi kauniilta :)!

Anonyymi kirjoitti...

Oi, kuinka rakastuneilta te Lucan kanssa näytättekään. Tuosta se alkaa, vaikkette sitä vielä itse taida tietääkään <3 ! Olen iloinen teidän puolesta, vaikka täysin vieras olenkin.

Anonyymi kirjoitti...

Vau miten kauniilta näytät ja luca klassisen komea herrasmies! Upea pari suorastaan!
En tiedä huomaatteko sitä itse, mutta jokin erityinen yhteys sulla ja Lucalla on. Sen aistii näistä kuvistakin. Who knows vaikka jonain päivänä ottaisitte samantyylisiä kuvia häissänne ;)

Anonyymi kirjoitti...

Ihania kuvia <3 Näytät niin kauniilta ja yhdessä Lucan kanssa muodostatte komean parin! Joku tossa sanoikin et näytätte rakastuneilta ja se on kyllä totta. Oon melko varma et jonain päivänä hoksaatte sen itsekin :) Siin on sit vuosisadan rakkaustarina kasassa!

Maria kirjoitti...

Jumalattoman kauniita kuvia teistä. Sanokaa mitä sanotte mutta tällainen tuntematonkin näkee jo kuvista että te olette luodut toisillenne. Ette ehkä ymmärrä sitä vielä, ettekä ehkä ensivuonnakaan. Mutta jonain päivänä huomaatte. Teillä on erityinen suhde.

Anonyymi kirjoitti...

No one else makes Luca smile like you do. Beautiful!!

Anonyymi kirjoitti...

Sun hymy on niin valloittava! Ootte Lucan kanssa kaikkein kaunein pari. Säteilette oikein

Anonyymi kirjoitti...

Tajuatte sen, kun kukaan muu ei tunnu miltään ja ajatus karkaa väkisin jonnekin kaukaisuuteen, lähelle toista.
Luvassa on paljon rakkautta, iloa, raastavaa ikävää.

Anonyymi kirjoitti...

Onhan tää siis tosi söpöä! Hymy vanhemallekin tästä väkisin tulee. Kiva että oli hauskaa!

Anonyymi kirjoitti...

Oot onnekas ku sul on lucan kaltainen ystävä :) teistä näkee kauas että ootte tärkeitä toisillenne! Te ootte jakaneet jotain sellaista mitä teidän muut ystävät ei voi ymmärtää kotimaissanne, vaihtovuoden. Ja se on erityistä se. Uskon että pysytte ystävinä läpi elämänne!
Kuulin juttuja että Luca olisi tulossa Suomeen kesällä?;) pitääkös paikkansa?

Annika kirjoitti...

Ekaks sanon et oon ehka _vahan_ yllattyn naitten kommenttien sisallost :D

1. Anonyymi: Voi kiitos paljon!!:)

2. Anonyymi: Hah, Luca on mun paras kaveri ja mita sita pilaamaan nain hyvaa ystavyytta millaan lassynlaajutuilla ;)

3. Anonyymi: No mutta kiitos!<3
Haha, hopohopo!

4. Anonyymi: Kiitos sulleki! Samaa vastaan kuin muillekin, etta ystavia tassa ollaan :)

Maria: Kiitos paljon! Niin on erityinen ettei oo ennen tallasta ystavaa mulla ennen ollut. Mutta tosiaan Luca on enemmankin veli kuin mikaan sielunkumppani :D

5. Anonyymi: Haha, thanks!

6. Anonyymi: Voi kiitos sulle ihana!

7. Anonyymi: Juu, eikohan meilla ikava tuu toisiamme, kun ei ookaa sita parasta kaveria lahella.. Mutta pitaa olla kiitollinen, etta on loydetty toisemme!

8. Anonyymi: Kiitos, ihanaa etta sulle tuli hyva mieli!:)

9. Anonyymi: En voi sanoin kuvailla miten onnekas oon kun mulla on Luca. Totta joka sana sun kommentissa! Ei mulla ole epailystakaan ettei pysyttaisi ystavina loppuelamaamme :)
Juu tulee Suomeen moikkaamaan mua!;D