Annika in The USA

Annika in The USA

tiistai 14. toukokuuta 2013

Young and free, only seventeen

Heey!

Tänään siis tuli lasiin 17 vuotta, vuosi vielä jäljellä! Synttäreitähän vietettiin jo viime viikolla kavereitten yllätyssynttäripäivällisen merkeissä, mutta on tänäänkin ollut tosi kiva päivä. Aamulla maailman parhain pikkusisko valmisti mulle ihanimman aamupalan ja toi sen sänkyyn äitin kanssa laulaen "paljon onnea vaan..", paras herätys!! Kaiken lisäksi pikkusisko oli vielä tehnyt oikein tarjottimenkin koulussa itse ja oli saanut sen varta vasten valmiiksi mun synttäreiksi, jotta voisi tarjoilla siltä mulle synttäriaamiaisen. Jenna antoi synttärilahjaksi kaksi hajuvettä ja tollasen kuorivan vartalo(suihku)geelin? Hajuvesiä tuli siksi kaksi, kun se viime vuonna unohti ostaa mulle lahjan xD
Koulussa sain Liinulta pienen "etukäteislahjaksi" (saan kuulemma lauantaina toisen lahjan:D) mun ekan dollarin! Tosin tää nyt on suklaan muodossa. Lisäksi mun ihanat kaverit Liinu ja Sofia oli tehneet superhienon kortin :') Myös onnittelut, niin ne kasvotusten sanotut kuin Facebookissakin, ovat piristäneet päivää hirveästi!

2013-05-14 06.51.29
2013-05-14 10.04.18
2013-05-14 12.24.29
Liinun ja Sofian kortin etukansi!
2013-05-14 12.24.49
Tyttöjen tekemän kortin takakansi, aivan ihana <3 sisältö ei ollut julkaisukelpoista!
Miran tekemä synttärikortti, so sweet! <3
Miran äitikin halusi antaa mulle lahjan :D
Äitiltä ja iskältä sain lahjaksi upean kirkkaan sinisen matkalaukun. Nyt on sekin asia hoidossa. Halusin välttämättä jonkin värikkään ja mahdollisimman kirkkaan laukun, jotta löydän sen elokuussa suurilta lentokentiltä harmaiden ja mustien laukkujen joukosta.
Käytiin Miran kanssa iltapäivällä kuvailemassa Sapokassa, Kotkan venesatamassa ja myöhemmin illalla mentiin vielä synttäri-illalliselle Tai Hingiin, vihdoinkin pääsin syömään aasialaista ruokaa. Aasialainen ruoka on niin hyvää!


Tää postaus nyt on täynnä superlatiivia ja muutenkin ylistysadjektiiveja, mutta mulla on nyt vaan kaikki niin hyvin. Mulla on maailman parhaimmat ihmiset elämässä ja muutkaan asiat eivät voisi paremmin olla :) Aurinko paistaa niin ulkona kuin elämässä yleensäkin. I'm so happy!

PS. Jee Suomi voitti!


Vaihtariasioissa sellaisia kuulumisia, että mun viisumihaastattelu onkin 14.6 Helsingissä, saatiin asiat sumplittua nyt niin, että ehdin tolloin haastatteluun, kun alunperin mun piti olla tohon aikaa Ruotsissa. Tänään kävin myös viemässä rehtorille anomuksen, joka koski opiskelupaikkani pysymistä lukuvuonna 2013-2014. Lisäksi anoin, että vaihtovuoteni aikana saan hyväksi luettua 10 soveltavaa kurssia. Eipä noi nyt mihinkään vaikuta, kun pakollisia kursseja Jenkeissä ei pysty suorittamaan eikä mulla tule olemaan vaikeuksia saada lukion 75 kurssia täyteen ilman noita kursseja. Noi vaan tulee sellaiseksi ylimääräiseksi lisäksi lukion päättötodistukseen. Anomukset nyt on käytännössä "ilmoituksia", että lähden vaihtoon. Not a big deal.

Vaihtarit, nykyiset ja entiset! Miten teijän kouluissa on mennyt noi kurssien suorittamiset vaihtovuoden aikana? Ja toinen kysymys, voisiko vaihtarivuoden aikana tenttiä mitään pakollisia kursseja esim. netissä? 

In English: It's my 17th birthday today. One year left and then I will come to of age. I have had such a lovely day! When I woke up this morning, mum and sis sang me "Happy birthday to you". Jenna made a delicious breakfast for me and took it to my bed. She also gave me two perfumes and a shower gel for a birthday present. 
My friend Liinu gave me a dollar chocolate, my first dollar haha! Liinu and Sofia had done an amazing birthday card. My friends are totally awesome! Friends congratulations have made my day!
Mum and dad bought me a blue suitcase for a present. I wanted a colorful suitcase 'cause it will be easier to find from big airports!
I hang out with my friend Mira on afternoon. We were taking pictures in Sapokka (it's a boat port in Kotka). On the evening we went for a dinner to Asian restaurant Tai Hing. I love Asian food! 

PS. Finland won Latvian in hockey game!


My birthday was great this year and I'm so happy!


2013-05-14 19.03.08
2013-05-14 19.12.17
2013-05-14 19.20.47

16 kommenttia:

Mira kirjoitti...

And im gonna be there forever more <3 p.s valitsit sit huonoimmat kuvat minust

Annika kirjoitti...

<3<3
Haha, oisko pitän sit laittaa se söpö laiturikuva?;) Mira ei susta saa kauheita kuvia!!

Janina kirjoitti...

En tajuu miten en oo huomannu tät postaust aiemmin mut siis hyvää synttäriä munkin puolesta ! :)

EMMA kirjoitti...

Mullakin on viisumihaastattelu 14.6! :) Ja mun ei ainakaan tarvii mitään tommosia anomuksia tehdä ja kun opon kanssa kävin juttelemassa niin saatan tyyliin jostain kuviksesta ja tollasista saada kursseja hyväksytyksi myös suomessa :D

Annika kirjoitti...

Voi kiitos ! :)

Annika kirjoitti...

EMMA: Joo no myöhän saatetaan näkyillä sitte sillo!:) Siis noi oli sellasia "anomuksia", oikeastaan ilmoituksia, kirjallisia sellaisia mun opiskelijapaikan pysyvyydestä ens vuoden :p no kiva ku mie en saa MITÄÄN pakollisia kursseja suoritetuiksi :o musta se on ihan järjetönt ku kuitenki ihan sama se kai on missä päi maailmaa urheilee tai maalailee :D no, ehkä mie sit tentin jotai kurssei

Milla kirjoitti...

Sain tänään perhetiedot, on niiin ihana fiilis ! Mutta tosi outoa, sillä mä oon menossa samaan paikkaan ku sinä, Salt Lake City, Utah ! Tai oikeastaan pieni paikka siinä ihan vieressä, haha :DDD

Annika kirjoitti...

oikeest! onnea ihan hirveesti! <3 vähän hauskaa kun ollaan lähekkäin, voitais vaikkapa näkyillä sit siellä!:)
tiiän muute yhen toisenki suomalaisen vaihtarin joka on lähös salt laken lähelle, oisko ollu centerville?:D

Sanna Liisa Emilia kirjoitti...

Tosi myöhästyneet onnittelut multaki!! :D

Sanna Liisa Emilia kirjoitti...

Niija ollaan nyt sit menoski samana äivänä sinne viisumiin! :) Mut taitaa vaa olla että meillä on ihan eri aikoihi ne...

Annika kirjoitti...

Kiitos Sanna!:) no mie en tiiä mun ajasta, yhentoista jälkeen joskus :D

Milla kirjoitti...

Ajjaa, vähän jännää, onko sillä toisella vaihtarilla joka on kans lähössä tuonne päin jotain blogia tms ? Kyl me varmaan vuoden aikana nähään toisiamme, kun asutaan noin lähellä. Mä asun semmoses paikas tuol esikaupunkialueella, ku Holladayssa :D

Anonyymi kirjoitti...

Päivitä jo!

Annika kirjoitti...

Milla: Joo on hänel, mut ei se taida olla viel tehdä sinne viel ainuttakaa postausta! Linkkaan sen vaik sit sulle ku se tekee sen:) juu ois kiva nähä sitten!

Anonyymi: oi ihana joku on noin innoissaa mun blogista, päivitän mahdollisimman pian! Pari postausta on jo melkein valmiina :)

emmmaa kirjoitti...

Mulla menee silleen noitten hyväksiluetuiden kurssien kanssa, että tuon vaan todistukset ja maholliset kurssisuunnitelmat takas Suomeen ja opo sitten kattoo että saanko jotain kursseja niistä :-)

Annika kirjoitti...

Aijaa :o meijän koulussa on joku ihmekäytäntö ettei vissii saa ollenkaa pakollisii eikä oikee mitää muutakaa. Tyhmää.. Oon kyl nyt jutellu eri aineitten opettajien kans ni voisin mie jotai psykaa ja ussaa tenttii ja jos mun koulus satuttais opettaa saksaa ni voisin tenttii ne tääl suomes vaa suorittamal kokeit :)